donderdag 5 februari 2015

Plastic soup

Ik wil minder plastic in huis. Als je er iets over leest, is het meestal slecht nieuws. Plastic soup in onze oceanen, ftalaten in je lijf, ongezonde stoffen in plastic kinderspeelgoed. En er slingert meer van dat spul in huis rond dan je op het eerste zicht denkt. Badeendjes. Brooddozen. Plastic kinderbordjes. Kleine plastic bolletjes in je verzorgingsproducten zoals een scrub. Verse soep vol vitaminen in plastic potten vol schadelijke stoffen die in je eten sijpelen en je hormoonhuishouding overhoop gooien. Ik ben niet dapper genoeg om het allemaal in 1 keer buiten te smijten, want eens je begint, moeten er veel spullen weg, maar ik neem me toch voor om er meer oog voor te hebben. Zo heb ik onlangs voor mormeltje een stalen drinkbus gekocht. En op mijn wenslijstje van Kerst stond een roestvrije stalen brooddoos voor mezelf.  En voor freggel ga ik bestek, bekers en bordjes van bamboe kopen. En alle badeendjes vliegen buiten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten