zondag 20 april 2014

Back to the Future

Toen ik uitvloog om met  Roomie  in de grote stad te gaan wonen, nam ik iets mee uit mijn oude kamertje zodat ik me altijd thuis zou voelen op mijn nieuwe plekje: de schommelstoel die van vaders studentenkot weer naar grootmoeder verhuisde en jaren later op mijn tienerkamer belandde. Heerlijk om heen en weer te wiegen en jezelf tot rust te schommelen. Toen ik met mijn mannetje ging samenwonen, ging die stoel natuurlijk ook mee en ondertussen staat ie al een heel dik jaar te pronken op de slaapkamer van ons meisje. Ons mormeltje drinkt daar voor het slapengaan haar pap, wiegend in onze beschermende armen. En ik schommel dan heen en weer, tussen zoete herinneringen van vroeger en de grote dromen van nu. 

Omdat de oude geruiten kussentjes hun houdbaarheidsdatum al lang achter zich hadden gelaten, kreeg dit familiestuk net een nieuw - deels gerecycleerd - jasje. Ik kijk er al naar uit om ook op ons volgende stekje een perfect plaatsje te vinden voor de stoel. In zijn nieuwe jasje, met zijn geschiedenis.

3 opmerkingen:

  1. Zou je daar lekker in kunnen zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel gezond om je stress weg te schommelen! Tenzij je stress krijgt van geschommel, he roomie!

      Verwijderen