maandag 4 mei 2015

Als een zwangere vrouw heerlijk veel tijd heeft...

Ik zit nog steeds rustig op de komst van Freggel te wachten en wat doet een mens dan? Op Pinterest zitten! En daar kom je de meest geweldige ideeën tegen. Zo maakte er iemand voor kindje 1 een speciale speelzak die enkel boven getoverd wordt als mama borstvoeding geeft aan kindje 2. Kindje 1 heeft dan iets leuks te doen, kindje 2 kan rustig drinken en oververmoeide mama heeft dan hopelijk wat rust! In een ideale wereld toch. 
Ik heb al leuke dingen verzameld voor een speelzak voor ons grote Mormeltje, zoals puzzeltjes, tekenboekjes, stickertjes, een nieuwe dvd van Nijntje, een zoekboekje, buigbare knutselkleurenstengels (geen idee hoe die rommel heet) om door de gaatjes van een vergiet te steken (jaja, gezien op Pinterest), zelfgeknipte kartonnen figuurtjes met gaatjes aan de rand om wol in te weven (nog zo'n topPinterestidee!), het gezelschapsspelletje De Boomgaard van Haba - dat je ook in je ukkie kan spelen - en nog wat pret. 
Maar vandaag maakte ik toch wel een topstuk dat ik Pinterest vond, zeker! Een knikkerdoolhof! Leuk en simpel om te maken! Ik heb het een beetje veranderd door aan elke hoek een gekleurd lintje te hangen om wat variatie in te bouwen ('Ga van oranje naar blauw. En nu van blauw naar rood!'). 
Nu maar duimen dat mijn plannetje om zo af en toe wat rust te stelen, zal lukken. Duim je mee, aub? Gracias!
Doolhofje verzinnen...
even naaien, knikker erin ...



Als je het omdraait, krijg je een moeilijkere versie want door de bolletjes zie je niet meer zo makkelijk waar je heen moet.


2 opmerkingen:

  1. Wat een supertof idee! Daar krijg je mij ook wel even mee stil denk ik (zowel het maken als het spelen ;) ).

    BeantwoordenVerwijderen