dinsdag 7 juli 2015

We hebben het gehaald!

Toeters en bellen, we hebben het gehaald! 2,5 jaar geleden gingen we een weddenschap aan om de poep van ons mormeltje enkel in wasbare luiers te hullen. We waren dat sowieso van plan, maar onze vrienden zetten er een weddenschap tegenover, dat lees je hier. Toegegeven, het was wel eens wat zwoegen om de was rond te krijgen en ons meisje is wel eens een enkel keertje thuisgekomen van de crèche met een wegwerpexemplaar omdat een goedbedoelende verzorgster me wat was wou besparen, maar wij hebben nooit een pak wegwerpluiers in huis gehad. En nu is onze meid al zo groot dat ze sinds een half jaar op het potje gaat. Missie geslaagd!
En nu is er ook een opvolger. Sinds 19 mei hebben we weer een mini-versie van onszelf in huis, namelijk Freggel. De piepkleine luiertjes zijn dus weer bovengehaald. Geen weddenschap deze keer, maar wel evenveel enthousiasme bij onszelf. We hebben wel een extra pak inleggers moeten aanschaffen want Freggeltje doet zijn best om ons genoeg was te bezorgen, waardoor ik met de bestaande voorraad al eens met een haardroger aan de slag moest om de doeken op tijd droog te hebben. Even langs kudzu.be voor een extra pak en dus minder was-stress.
Nog blij nieuws: We hebben ook al 4 vrienden/familieleden warm kunnen maken om gNappies te gebruiken, dus dat zijn dan ondertussen weer 6 kinders die 8 ton plastiekafval voorkomen! Jochei!
Mira en Patapoef

2 opmerkingen:

  1. Geweldig goed en wat een pracht foto. Ach vroeger had je ook wasbare luiers, ik snap ook niet waarom dat anders moest. Gemakzucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed van jou ! Bij hebben ze ook alle 4 luiers gedragen . Ik ben er wel niet in geslaagd om het altijd te doen. Er waren intense perioden en perioden waarin ik zoveel was had dat ik ecoluiers gebruikte.
    Maar ik heb toch mijn best gedaan . Ik denk niet dat er veel mama ' s met 4 kids daar nog tijd voor maken .
    Ik heb heel wat tetras gevouwen ! Nu zijn ze allemaal uit de luiers en heb ik pas mijn eigen maandverband gemaakt. Zo tevreden ben ik ervan. De oudste gebruikt ze nu ook net mee. We gaan er dus ook voor ! Liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen