zondag 17 februari 2013

voor de freaks

Ik had me voorgenomen om minder eten weg te gooien. Maar het kan nog een stapje verder. 
Vanaf nu wil ik ook geen pompoenpitjes meer weggooien als ik mijn pompoen ontmantel. Wat ga ik er dan mee doen? Proper maken, laten drogen en opsturen naar Willem! En wat doet Willem er dan mee? Opsturen naar mensen die pompoenen willen verbouwen maar zelf geen budget hebben om zaden te kopen. Goed, he!? Meer info op http://zadenvoorleven.wordpress.com/
(Ik zei het toch dat het voor de freaks onder ons zou zijn. Doe je mee?)


Kranten kan ik ook al niet meer weggooien nu ik bij de kringloopwinkel in onze buurt een oproep heb gezien om oude kranten aan hen te geven. Ze worden daar nog nuttig gebruikt bij het inpakken van breekbaar spul.

En onze eierdoosjes en lege glazen potten gaan naar de overbuurman. Hij  vult ze weer in zijn vereniging die voedselbedeling aanbiedt aan mensen die het nodig hebben.

En zo wordt mijn afval weer eventjes nuttig, mijn afvalzak een beetje leger en ik weer ietsje freakier bij het sorteren van afval. Heb meelij met mijn huisgenoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten