zondag 15 juni 2014

Supersimpel

Vandaag viel mijn oog op één van mijn eerste naaisels, iets wat ik lang vóór mijn eerste blogbericht gemaakt heb. Eén van mijn eerste gerecycleerde maaksels dus. De 2 stofjes vond ik op een rommelmarkt, het lintje hoorde bij een t-shirt.

Het is een multifunctioneel systeem, want het is - zoals je ziet - goed om je haakpennen en kleine naairommeltjes zoals een schaar, een potlood en een lintmeter bij elkaar te houden, maar je zou het ook kunnen maken als pennenzak of voor kinderpotloden, stiften, make-up of ander klein spul. Supersimpel, superhandig.

Klein stappenplan:
1) Leg 2 leuke stofjes met de goede kant op elkaar, leg er 2 lintjes tussen. Naai aan elkaar, maar laat een opening om om te draaien. Draai om en naai de opening toe.
2) Neem het leuke stukje stof van de buitenkant en knip op 3/4 van de grootte van je andere lapje. Naai eerst de bovenkant om. Leg op de binnenkant van je op elkaar genaaide stofjes en naai vast aan de 3 zijden (= 2 korte aan de zijkant, 1 lange onderaan).
3) Neem de spulletjes die je in je rol wil bewaren en teken met een krijtje af hoe breed alles is. Naai dan die lijnen.
4) Steek alles erin, rol op, bind je lintjes vast, klaar!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten