woensdag 16 januari 2013

Merci Meus

Ik ben maar gedeeltelijk goed bezig met mijn goede voornemen om minder (eigenlijk liefst geen) eten weg te gooien. Ik hou wel flink een lijstje bij van wat er voor eetbaars in de vuilbak belandt, om zo mijn schuldgevoel te voeden en er dan hopelijk in de toekomst beter op te letten. Wat ik sinds 1 januari al heb weggegooid: een paar raapjes, een paar bietjes, een restje strooikaas, een half geitenkaasje, een restje sla, restjes paté (zie je, als je er verkleinwoorden van maakt, lijkt het minder!).
Maar wat ik niet heb weggekieperd, is een restje appelmoes. Ik kon er nog wel iets mee, dacht ik. En ja, net op dat moment demonstreerde Jeroen Meus hoe ik een cake met appelmoesvulling kon maken. Van serendipity gesproken, zeg. Weg restje, weg schuldgevoel!
En het recept is niet eens zo moeilijk, kijk maar op www.een.be .

appelmoes zit onderaan verstopt...
Help mij om mijn vuilbak leeg te houden en vertel welke succesrecepten om restjes te verwerken jij hebt! (hieronder of op Facebook)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten