zondag 23 november 2014

Jarig!

Dan heb je een kroon nodig! En slingers! Als je dan met een moeder zoals ik opgescheept zit, wordt dat niet opgelost met een ritje naar de winkel, maar zal dat eigenhandig en vooral zo veel mogelijk met recyclagemateriaal gemaakt worden. Arm kindje, hoor ik je denken. Dat begrijp ik, maar ik kan het niet laten! Ik dus aan de slag. De vlaggetjes had ik al voor haar eerste verjaardag genaaid uit grotendeels overschotjes stof. De kroon van vorig jaar was heel leuk, maar een 2de verjaardag vraagt toch om een nieuwe kroon. Ik dook in mijn kast en viste er het perfecte materiaal uit: velcro die mijn vent overhad van een projectje, 2 gehaakte bloemen die mijn mama ooit gehaakt heeft, dikke vilt (gemaakt uit gerecycleerde PET-flessen, van winkel Rewind) en kleurrijke lintjes die ik altijd uit de mouwen van t-shirts knip - er zitten van die lintjes aan om je t-shirts op te hangen, maar die van mij liggen op stapeltjes in mijn kast, dus ik knip ze eruit voor je-weet-maar-nooit-welk-knutselproject en ze zijn al eens van pas gekomen zoals je in dit blogbericht leest. 
Knipknip, knoopknoop, naainaai, kroon klaar!

1 opmerking: